В українському сегменті Facebook розповсюджують проплачені рекламні пости з фейками про те, що "союзники зливають" Україну. Також у рекламних постах у соцмережах поширюють інформацію, яка ставить під сумнів стан здоров'я головнокомандувача ЗСУ Валерія Залужного.
Таким чином, у російських інформаційно-психологічних операціях (ІПСО) активно використовують рекламні можливості Facebook.
Як працює ІПСО у соцмережах
Після того, як ЗСУ почала активно звільняти окуповані населені пункти та перейшли до контрнаступу, російські пропагандисти почали масово поширювати фейки. Останні кілька днів українцям показують рекламні пости у Facebook, у яких ставлять під сумнів стан здоров'я Валерія Залужного. Як підтвердження наводять спростування фейку про те, що головнокомандувача ЗСУ нібито поранили.
В цьому повідомленні ігнорують відео, в якому показали візит Валерія Залужного на передові позиції. Текст рекламного посту написано українською мовою, однак у ньому міститься велика кількість помилок. Наприклад, замість ЗСУ (Збройні сили України) у тексті використали абревіатуру ВСУ (Вооруженные силы Украины). Ймовірно, текст перекладали з російської за допомогою програми перекладача, в результаті збереглися кальки та помилки.
Крім того, поширюються неправдиві публікації нібито від популярних українських інтернет-видань, у тому числі й OBOZREVATEL. Візуально сторінки з фейк-новинами повністю копіюють вигляд сайту та дані авторів, проте разюча відмінність полягає в незрозумілій інформації – типовій російській ІПСО, яка розповсюджується саме на тлі новин про контрнаступ ЗСУ.
Рекламні пости розміщують із порожніх акаунтів у Facebook. При цьому рекламу налаштовують так, щоб її бачили лише українці.