Цікава вивіска з написом «Гена, х…й тобі, а не хабар» з'явилася 22 серпня над входом у кав'ярню на Романа Кармена, 15.
Як розповів «Думській» власник кав'ярні, боєць 61-ї механізованої бригади Збройних сил України, батько трьох дітей Андрій Капиця, який демобілізувався в травні, «вивіска» — це протест проти корупції в мерії, зокрема в комунальному закладі «Одесреклама».
«До війни я був підприємцем, залишив усе і пішов воювати, — розповів Андрій Капиця. — У травні демобілізувався і вирішив відкрити кафе. Відкрив, бо не хотів сидіти в центрі зайнятості на подачки держави, бо я живу в цьому місті, я воював за нього, воював за нашу країну. Я міг би виїхати в іншу країну, але я тут, вклав свої гроші, свої сили».
За словами підприємця, встановлення вивіски англійською мовою (заклад називається Yougen city cafe) йому не погодили, пославшись на постанову Кабміну, проте пізніше, у приватній бесіді запропонували закривати очі за так звану «абонплату».
«Я пішов на принцип, набридла ця корупція і ці подвійні стандарти, — зізнається одесит. — Усе місто, весь проспект Шевченка в англомовних вивісках. Виявляється за хабар можна, а так не можна. От мені й демонтували, бо я відмовився цей хабар платити. Правила мають бути одні для всіх. А вони влаштовують буквоїдство з тим, щоб потім запропонувати шлях вирішення цікавий їм».
Підприємець зазначає, що після того, як у соцмережах розгорівся скандал, надійшла пропозиція: «Давайте замнемо і через два дні ваша вивіска буде на місці».
«Але я її з принципу тепер не поверну, тому що коли вона з'явиться, будь-хто вважатиме, що я продався за вивіску. А тут питання в принципі», — розповів Андрій Капиця і закликав усіх, хто повернувся з фронту, об'єднуватися проти свавілля чиновників.
Як повідомили нам в управлінні реклами Одеської міської ради, вивіска була незаконною, а підприємець не реагував на приписи.
«Цей підприємець не звертався із заявами на розміщення вивіски. Є акт про порушення в розміщенні вивіски, оскільки її встановили без дозвільних документів. Є припис про те, що він має її або узаконити, або демонтувати. Підприємець ніяк не реагував на ці приписи, і зрештою незаконно встановлену вивіску було демонтовано», — стверджують у мерії.
Зі свого боку депутат міської ради Петро Обухов, вважає, що у сфері зовнішньої реклами в Одесі серйозні проблеми, які міська влада не поспішає вирішувати.
«У цій сфері у нас є повний безлад, — зазначає депутат. — Треба розробити й ухвалити офіційний дизайн-код міста. У ньому чітко описати стандарти вивісок на різних типах будівель (пам'ятки архітектури, радянські панельні будинки, новобудови тощо). І запровадити режим розміщення таких стандартних вивісок без погодження і виплат. Карати людей штрафами і демонтажем тільки в разі невідповідності прийнятим стандартам. Усі нестандартні вивіски дозволяти тільки після узгодження. Якщо бізнес поважає міський простір, йому не потрібно створювати додаткові перешкоди, а навпаки треба заохочувати».