Як ми і повідомляли напередодні, 28 липня в Одесі почав курсувати трамвай без пересадок з житлового масиву Котовського до залізничного вокзалу через історичний центр міста - до кінцевої станції на Старосінній площі через вулицю Преображенську. Це зробили методом продовження традиційного маршруту №7, який раніше курсував від вул. Паустовського через проспект Добровольського, Миколаївську дорогу, Лузанівку, вул. Чорноморського козацтва лише до Пересипського мосту.
Деталі у нашому відеосюжеті. Ми зняли роботу трамваїв за оновленим маршрутом на новій розв'язці біля Пересипського мосту, на Старосінній площі, поспілкувалися з мером Одеси та його заступниками.
Оновлений маршрут довжиною близько 18 км обслуговує 27 вагонів. Це дозволяє забезпечити інтервал руху у 5-6 хвилин - і це дійсно так. Причому у ранкову годину-"пік" інтервал у перший день роботи трамваїв виявився навіть меншим - досить часто трамваї йшли кожні 2-3 хвилини.
Одночасно було скорочено через технічні моменти маршрут трамваю №3, який курсував раніше від Люстдорфу до Пересипського мосту на кінцевій "Херсонський сквер", а зараз йде лише від Люстдорфу до Старосінної площі, повторюючи давно не працюючі маршрути №29 та №31. Від одеситів лунають пропозиції або залишити маршрут №3 до Херсонського скверу, або перенаправити його знову через вул. Старопортофранківську до кінцевої на вулиці Пастера. Але поки що це дещо складно через особливості роботи елекропідстанцій.
Як заявив сьогодні мер Одеси Генадій Труханов, продовження маршруту №7 - це перший етап запуску магістрального трамвайного маршруту "Північ - Південь", який повинен з'єднати між собою всі найбільші житлові масиви міста та охопити при цьому центр. Вже за два-три тижні після вивчення особливостей пасажиропотоків, звернень одеситів та диспетчеризації руху трамваїв, цей маршрут буде запущено по повній трасі.
Це буде найдовший в Україні маршрут трамваю у 32 км довжини від вул. Паустовського на житловому масиві Котовського до 11-ї станції Люстдорфської дороги по вул. Архітекторській на житловому масиві ім. Таїрова. Поки що цей маршрут буде просто безпересадковим, а згодом, після реконструкції трамвайних колій та оновлення частини рухомого складу - стане ще й швидкісним.
За словами заступника мера Дмитра Жемана, відповідального за роботу міського електротранспорту, вже зараз кількість рухомого складу на маршрутах трамваїв та тролейбусів майже доведена до довоєнних показників (тобто 120-140 трамваїв та 90-95 тролейбусів щодня).