З 4 серпня в Одесі почалася підготовка до капітального ремонту перехрестя вулиць Пантелеймонівської та Старопортофранківської, головними елементом якого є заміна вкрай зношених трамвайних колій. З цього дня по перехрестю офіційни закрили рух автотранспорту, а міські та приміські автобусні маршрути направили у об'їзд.
Фактичні роботи почалися з 7 серпня - з демонтажу дорожного покриття між трамвайними коліями у напрямку повороту трамваїв з Пантелеймонівської на Старопортофранківську в сторону Новощіпного Ряду.
Станом на 15 серпня у цій частині перехрестя трамвайні колії демонтовані. Рух трамваїв маршрутів №5 та №28 продовжується, але вони роблять перші рейси з депо трохи пізніше, а останні рейси у депо трохи раніше - щоб можна було проводити ремонтні роботи у нічний час, коли нема руху трамваїв. Відповідно, вагони маршрутів №5, №28, №21, №17 роблять "нульові" рейси до депо на вул. Водопровідній через вул. Тираспольську та Преображенську.
Наступний етап ремонту даного перехрестя передбачає тимчасове закриття руху трамваїв маршрутів №5 та №28 за звичними трасами - це відбудеться, скоріш за все, вже у вересні. Також можливо, що на певний час можуть бути запроваджені тимчасові маршрути від Старосінної площі до Аркадії та парку Шевченка, а також від вул. Пастера і Автовокзалу до 2-ї Застави чи Старосінної площі. Також у певні дні рух трамваїв може не здійснюватися взагалі.
У відео показуємо перебіг ремонтних робіт 7, 8 та 15 серпня.
Цей ремонт планується ще з 2020 року, коли він коштував 2,1 мільйона гривень. Влітку 2021 р. на основі тендерної документації це коштувало майже 4 мільйони гривень.
Капітальний ремонт включає: демонтаж рейок, стрілочних переводів та глухих пересічень з установкою стандартних стрілок. Будівництво заплановано в одну чергу.
Згідно з тендерною документацією, підрядник повинен буде розібрати 230 метрів старих трамвайних колій, у тому числі три глухі перетини. А потім укласти 150 метрів нових колій – 79 метрів прямих колій та 71 метр у кривих, 6 комплексів стрілок – зі стрілочними переказами, хрестовинами та ділянками прямих та кривих трамвайних колій по 6-7 метрів, 3 нових глухих перетинів. Сумарно це дасть самі 230 метрів.
Робочим проєктом передбачено заходи щодо забезпечення вимог стосовно маломобільних груп населення.