Якщо людина звернулась до центру надання первинної меддопомоги і дізналась, що її лікар звільнився, то в закладі мають запропонувати подати декларацію до іншого лікаря. Або пацієнт обирає будь-який інший заклад на свій розсуд, повідомляє НСЗУ для пацієнта.
Допоможе або електронна карта на дашборді НСЗУ, або дзвінок до контакт-центру НСЗУ на номер 16−77.
На дашборді НСЗУ можна побачити, скільки декларацій має кожен лікар первинки у медичному закладі, який вас цікавить. Для цього відкрийте електронну карту місць надання первинної медичної допомоги bit.ly/337640i, у полях ліворуч оберіть область, населений пункт та назву закладу. Якщо знаєте конкретного лікаря, його ім’я також можна обрати зі списку. Якщо ні, внизу праворуч побачите список усіх лікарів первинки, які приймають у цьому закладі. Там також вказана кількість декларацій, які вже має цей лікар, та їх ліміт. Якщо навпроти прізвища стоїть галочка, то лікар уже набрав оптимальну кількість пацієнтів, якщо стрілочка, то ще ні.
Якщо ж трапилося так, що у вашому населеному пункті всі лікарі первинки вичерпали ліміт, то з вами все одно мають укласти декларацію, адже оптимальна кількість пацієнтів не означає максимум. Якщо відмовляють — зверніться до місцевого департаменту охорони здоров’я.
Центри первинної медичної допомоги мають інформувати пацієнтів про звільнення тих лікарів, з якими вони уклали декларації. Ось яким чином:
— розміщувати інформацію безпосередньо у центрі ПМД, в доступному для пацієнтів місці;
— розміщувати інформацію на веб-сайтах, у соцмережах відповідного ЦПМСД. Звичайно, якщо заклад має власні веб-сторінки;
— індивідуально повідомляти пацієнтів телефоном чи в інший спосіб, визначений пацієнтами.
Заклад первинної меддопомоги має протягом одного місяця з дати звільнення лікаря, а значить і припинення дії декларації, повідомити про це пацієнта (або його законного представника) за допомогою бажаного способу зв'язку, зазначеного у декларації такого пацієнта.