Укравтодор проводить капітальний ремонт дороги Н-14 в межах Миколаївської області – в цементобетоні. Про це повідомляє пресслужба відомства.
Як зазначається, дорога Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв ще кілька років тому була однією з найбільш проблемних в країні.
Найбільш проблемна ділянка
“У Миколаївській області роботи з капітального ремонту з влаштуванням цементобетонного покриття почалися з найбільш зруйнованої ділянки від кордону з Кіровоградською областю у бік Миколаєва”, – йдеться у повідомленні.
Капітальний ремонт проходить на трьох ділянках дороги Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв на найбільш проблемній частині дороги (з 162 км по 175 км траси) – між населеними пунктами с. Возсіятське, с. Водяно-Лорине та с. Семенівка.
“Наразі завершуються роботи з влаштування основи під верхній шар цементобетону, зокрема, влаштування дренуючого шару основи по всій ширині із щебенево-піщаної суміші ЩПС-40, укріпленої цементом марки ММ-60, поширення дорожнього одягу; влаштування конструктивних шарів з цементобетонного дорожнього покриття з попереднім посиленням основи”, – пояснюють дорожники.
Що у планах?
З 15 серпня почнеться влаштування верхнього шару з цементобетонного покриття.
Далі будуть проведені роботи з облаштування дороги – примикання до автомобільних доріг, облаштування зупинок маршрутного транспорту, тротуарів.
Для забезпечення безпеки руху проєктом передбачено встановлення необхідних дорожніх знаків, однобічного металевого бар’єрного огородження із стримувальною здатністю 280 кДж, перильного огородження, напрямних стовпчиків, нанесення дорожньої розмітки; влаштування автономного освітлення сонячною системою автобусних зупинок та пішохідних переходів.
Для здійснення ремонтних робіт ділянки дороги Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв (175км – 235 км) необхідно 1, 6 млрд грн.
За умови додаткового фінансування обсяги виконання робіт на дорозі Н-14 цього року можуть бути збільшені. Дорогу Н-14 також ремонтують у межах Кіровоградської області. Цього року у межах цієї області її планується завершити повністю.
Чому цементобетон?
Цементобетонні дороги є дешевшими та більш надійними порівняно з “асфальтними”. Також сучасні технології дозволяють будувати їх вже наявною в дорожньому господарстві України технікою. Крім того, надзвичайно висока локальна складова собівартості цементобетонних доріг веде до створення нових робочих місць та зменшує залежність країни від імпорту. Ці аргументи, а також приклад інших країн, говорять про те, що Україні слід змінити свою стратегію на користь будівництва бетонних доріг.
Нагадаємо, у Полтавській області відкрили для руху ділянку протяжністю 12 км нової бетонної автодороги.