Ще один український завод розробив свій перший тролейбус з автономним ходом

Джерело:  shotam.info  /  09:58, 1 Липня 2020

Що відомо про експериментальний зразок?

Львівська корпорація «Концерн-Електрон» розробила свій перший тролейбус з автономним ходом, який здатен працювати як від контактної мережі, так й на акумуляторах. Про це повідомляє ZAXID.NET. 

Що відомо про експериментальний зразок?

Як розповів повідомив голова правління ПрАТ «Концерн-Електрон» Юрій Бубес. Збирання першої експериментальної машини мають завершити десь за два місяці, її вигляд наразі тримають в таємниці.

«Наш новий проєкт – це продовження автономного ходу для тролейбусів. У нас великі міста мають велику розгалужену електричну мережу, а якщо у них є сателіти, наприклад нині до Львова планують приєднати ще 17 населених пунктів (загалом Львівська ОТГ налічуватиме 18 міст та сіл, – ред.), то дуже зручно їхати одним видом транспорту і купувати лише один квиток. Це швидко, ощадно та екологічно. Наші тролейбуси готові зняти штанги, проїхати 25 км, забрати пасажирів та повернутися назад до міста», – стверджує Юрій Бубес.

За його словами, експериментальний зразок буде готовий приблизно за два місяці. Наразі собівартості тролейбуса з автономним ходом не розголошують, оскільки першої моделі ще не зібрали повністю.

«Все залежить від того, скільки коштуватиме додаткова батарея, електроніка та інше на той момент, коли вже буде повна комплектація. До цього додається показник рентабельності та прибутковості, і вже на тендерах з продажу буде визначено остаточну ціну. Але, в середньому, він не буде сильно відрізнятися за ціною від стандартних наших тролейбусів», – наголосив голова правління «Електрону».

На скільки вистачить заряду?

У корпорації переконані, що така гібридна модель користуватиметься попитом в Україні, насамперед у великих містах, де не треба буде будувати нових підстанцій для живлення тролейбусів.

«Електрон» наразі не розголошує, на яку протяжність шляху вистачатиме заряду такого тролейбуса. Але, наприклад, низькопідлоговий електробус Е19101 цієї корпорації використовує літій-залізо-фосфатний акумулятор фірми Winston Battery та на одній зарядці може проїхати понад 200 км. У червні 2015 року один такий електробус Департамент житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради купив у ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» корпорації «Електрон» за 8,99 млн грн. Нині цей транспорт експлуатує ЛКП «Львівелектротранс».

Хто ще такі робить?

Зазначається, що в Україні є кілька моделей тролейбусів з автономним ходом, які впродовж останніх років активно експлуатують на маршрутах у великих містах. Наприклад, у Дніпрі, Чернівцях, Рівному, Краматорську, Кривому Розі та Запоріжжі використовують модель «Дніпро Т203», які були зібрані на заводі дніпровському заводі «Південмаш» із деталей «Мінського автомобільного заводу». Такий тролейбус має опцію автономного ходу до 20 км.

У Хмельницькому, Києві, Кременчуці, Сумах та низці інших міст використовують гібридні тролейбуси заводу «Богдан», що можуть їздити без контактної мережі на відстань до 21 кілометра.

Що відомо про завод “Електрон”?

Завод заснований в 1955 році як “Завод вимірювальних приладів”. В 1957 році на базі “Заводу вимірювальних приладів” був створений “Львівський телевізійний завод”. Завод випускав телевізори “Львів”, “Рекорд”,”Львів-2”, “Верховина”, «Вогник», “Електрон” та ін.

У середині 1990-х років економічне становище “Електрону” різко погіршилось в умовах проникнення на внутрішній ринок країни телевізійної техніки іноземного виробництва, через припинення діяльності підприємств-постачальників комплектуючих та фінансово-економічну кризу в державі. Керівництво змушене було вдатися до призупинення випуску телеприймачів та докорінної реструктуризації, модернізації та технічного переоснащення підприємств — частина виробництв була ліквідована, а на інших здійснено диверсифікацію виробництва та налагоджено випуск нових видів продукції.

Сучасний «Електрон» активно розвивається як машинобудівна корпорація. Основними напрямками діяльності корпорації є:

  • Виробництво електротранспорту та міських пасажирських автобусів
  • Виробництво спеціальних автомобілів
  • Кліматичні системи для автотранспорту
  • Матеріали для електроніки
  • Полімерна індустрія
  • Виробництво електродвигунів малої потужності
  • Побутова техніка.
Вгору