Самопідготовка без меж: у МОН розповіли, скільки має займати позанавчальний час у школярів

Джерело:  bigkyiv.com.ua  /  07:36, 24 Серпня 2022

Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні, нешкідливі та здорові умови здобуття освіти

Як зазначається, про це йдеться у рекомендаціях Міністерства освіти і науки щодо організаціі освітнього процесу та викладання навчальних предметів у школах у новому навчальному році.

У МОН зазначають, що розклад навчальних занять, розподіл навчального навантаження протягом тижня, тривалість навчальних занять і перерв між ними здіиснюється відповідно до вимог Санітарного регламенту для шкіл.

Зокрема, тривалість виконання завдань для самопідготовки учнів у позанавчальний час не рекомендується:

  • учням 1-2 класів не рекомендуються домашні завдання у позанавчальний час,
  • більше ніж 1 години у 3–5 класах,
  • 1,5 години у 6-9 класах,
  • не більше ніж 2 години у 9-11(12) класах.

Організація освітнього процесу може здіиснюватись в очному і дистанційному режимах, або за змішаною формою, що поєднує очний і дистанційний режими.

Таке поєднання можливе, зокрема, для різного роду занять (практичні, лабораторні заняття проводяться в очному режимі, лекціині – в дистанціиному). Або для різних груп одного класу: частина учнів класу навчаються очно, інша дистанціино в асинхронному режимі, з можливістю надання учням підтримки шляхом проведення консультаціи в синхронному режимі.

При цьому для учнів має визначатися черговість очного та дистанціиного навчання з метою забезпечення рівних умов для навчання.

Також, в очному режимі, у разі нестачі місць у шкільних укриттях для всіх учасників освітнього процесу, можлива організація навчання по змінах або переведення навчання з окремих предметів на дистанційну форму.

За потреби заклад освіти може організувати індивідуальні форми здобуття освіти (зокрема екстернатну, сімеину (домашню), реалізовувати індивідуальну освітню траєкторію учня.

У МОН нагадали, що форма організації освітнього процесу залежить від безпековоі ситуаціі у кожному населеному пункті і визначається рішенням віиськово-цивільних адміністрацій. Рішення приимається за участю батьків.

Якщо батьки не погоджуються з очною формою навчання, вони можуть обрати дистанційну форму або індивідуальний графік навчання, або перевести дитину на екстернатну форму навчання.

Крім цього ,форма організаціі освітнього процесу може змінюватися впродовж навчального в залежності від безпековоі ситуаціі в населеному пункті.

Вгору