Одеса отримала другий новий трамвай по кредитній програмі ЄІБ

Джерело:  traffic.od.ua  /  15:44, 14 Травня 2024

До Одеси надійшов другий за рахунком новий трамвай, закупівлю яких профінансовано за рахунок кредиту Європейського Інвестиційного банку (ЄІБ)

Декілька днів тому Одеса отримала ще один, другий за рахуноком, новий трамвай з 13 вагонів, закупівля яких фінансується за рахунок кредиту у 20 млн євро від ЄІБ. Цей вагон отримав бортовий номер 7014 - наступний від номеру першого в Одесі вагону цієї моделі, №7013. Загалом нумерація трамваїв продовжує аналогічну нумерацію трамваїв виробника компанії "Татра-Південь", яку свого часу почали з № 7001.

Цей трамвай виробила українська компанія "Татра-Південь". Він відноситься до моделі "Татра-Південь К1-Т306", має повністю низьку підлогу, три секції та загальну довжину у понад 26 метрів. Всього в Одесі таких трамваїв повинно бути 13 одиниць - саме стільки придбало місто за умовами кредитного договору з Європейським Інвестиційним банком на суму у 20 мільйонів євро. Міжнародний тендер на цю закупівлю був проведений ще у 2021 році.

Перший трамвай презентували громадськості 27 грудня. Він отримав бортовий номер 7013 - продовжуючи своєрідну традицію нумерації одеських трамваїв виробництва компанії "Татра-Юг". Його вагон доставили до Одеси 20 грудня, де по секціям розвантажили та потім зібрали у трамвайному депо №2 на Слобідці. Потім починаючи з 23 грудня новий трамвай проходив випробування на вулицях Одеси - від Слобідки до Херсонського скверу, далі по центру міста до Старосінної та Олексіївської площі і назад.

Зараз саме цей трамвай працює, хоча і дуже нерегулярно, на маршруті №17 від Куликового поля до 11-ї станції Великого Фонтану.

В салоні - 71 сидяче місце. Більшість з них - на низькій підлозі, без жодних сходинок. У першій секції 20 місць, у другій 16, у третій 35. Є два накопичувальні майданчики, а також простір для стоячих пасажирів у вузлах зчленування. Загальна місткість трамваю - 250 чи навіть 300 пасажирів.

Одеські трамваї цієї моделі зовні дещо відрізняються від київських - у них інша компоновка дверей. Не по дві широкі і дві вузькі двері у першій і третій секціях, як у Києві, а три широких у першій и дві широких у третій секції в Одесі. Двері - планетарного типу, відчиняються всередину трамваю. Довжина трамваю 26 метрів, він має три візки - два моторних поворотних під першою та третьою секціями та безмоторний неповоротний під другою. Трамвай пофарбований у кольори прапору Одеси.

Раніше Одеса отримала вже 12 трамваїв від компанії "Татра-Південь". Першим став вагон "Татра-Південь-Т6В5", який отримав номер 7001 та був запущений на одеські маршрути у 1999 році. Він відрізняється характерникими "вугловатими" обводами, притаманними для базової моделі "Татра-Т6В5", відомої на пострадянському просторі також як "Татра-Т3М". Цей трамвай спочатку був презентований як подарунок місту від імені тодішнього президента України Леоніда Кучми, але згодом за кілька років за судовим позовом міській владі довелося відшкодувати його вартість виробнику. Згодом у 2006-2007 рр. Одеса за тоді ще закритими тендерними процедурами придбала ще 7 вагонів. А після 2008 р. до Одеси надійшло ще 3 таких вагони - замість тих 8, які початково придбали на тендері, але закупівля була оскаржена виробником "Татра-Південь" та не відбулася. Тоді фактично було оплачено лише 3 вагони з 8. Згодом, ще один трамвай "Татра-Південь" було придбано наприкінці 2014 р. за програмою часткового відшкодування вартості з державного бюджету - ним став частково низькопідлоговий вагон №7012, який обійшовся загалом у майже 14 млн. гривень, але 25% його вартості відшкодували до міського бюджету з державного бюджету.

Вгору