Дистанційне навчання під час карантину: що робити школам і батькам

Джерело:  vchasnoua.com  /  10:17, 13 Березня 2020

На сайті Нової української школи для батьків та учителів були опубліковані рекомендації щодо дистанційного навчання

Підхід до дистанційного навчання буде залежати від кожної конкретної школи і конкретного вчителя — наскільки вони виявляться готові гнучко і швидко перебудувати свою роботу, наскільки в дітей і вчителів є якісний інтернет-доступ і наскільки вони вміють ним користуватися, йдеться у статті на сайті НУШ.

«Дистанційне навчання — це не написати у Viber „прочитати в підручнику параграфи 7−9, відповісти на запитання після них і виконати вправи 5−10“. Ще раз: дати дітям весь матеріал на самостійне опрацювання — це не дистанційне навчання! І система (освіти, з МОН на чолі) ще ні разу системно не давала рекомендацій на такий випадок», — говориться у матеріалі.

Зазначається, що школа впорається зі справжнім дистанційним навчанням, якщо вже раніше працювала через онлайн-платформи, використовувала методики перевернутого класу чи іншого типу змішаного навчання, якщо зможе організувати роботу вчителя і надати покрокові інструкції батькам і дітям, як організувати самостійну роботу вдома:

1. Робота за принципом перевернутий клас або змішаного навчання — це коли, наприклад, теоретичний матеріал дається на самостійне опрацювання дітям, а практичні завдання закріплюються у класі чи під час групових робіт. Якщо вчитель це практикував, він і зараз впорається, навіть якщо роботи доведеться перевіряти дистанційно.

2. Якщо школа зможе організувати дистанційні онлайн-консультації вчителів: це не важко, якщо вчитель — впевнений користувач комп’ютера. А якщо ні?

3. Якщо зможе надати дітям плани уроків для самостійного опрацювання, які міститимуть не просто «прочитай параграф підручника, дай відповідь на запитання», а теоретичний матеріал, ілюстративне чи графічне зображення (пояснення), лінк на відео для перегляду, check-list для закріплення знань і творче завдання (можливо, таке, яке можна виконати з друзями дистанційно).

4. Уроки через Skype. Дня них необхідний premium пакет Skype, він дозволяє підключати до 30 осіб і мати зв’язок хорошої якості. Це непоганий перехідний етап для вчителів, які звикли до фронтальної роботи.

5. Якщо вчитель уже мав досвід роботи з платформами Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro чи подібними — то він зможе швидко підібрати (чи розробити власні) завдання для своїх класів на самостійне опрацювання.

6. Платна платформа GIOS (математика) на час карантину надає безкоштовний доступ до всіх матеріалів для 5−9 класів.

«Це — якщо накидати нашвидкоруч і лише безкоштовні (за винятком преміум-пакету Skype) ресурси. І це ми обговорили лише ситуацію, яка за замовчуванням передбачає, що діти мають доступ до інтернету — а якщо ні? Якщо ні, то чесна відповідь дуже сумна: буде те, що відбувається в багатьох українських школах щороку», — йдеться у статті.

Наприклад, чимало українських шкіл не вчаться весь січень. Продовжують канікули, щоб менше платити за опалення. У результаті діти отримують менше годин навчання і, відповідно, — менше знань і, можливо, отримають прогалину в знаннях, яка супроводжуватиме їх усе життя.

Як зазначається, три тижні карантину без організації повноцінного дистанційного навчання — це не безневинний пропуск у навчанні. А враховуючи те, що карантини через сезонні ГРВІ бувають щороку, МОН варто приділити серйозну увагу цьому питанню, користуючись нагальною необхідністю і мобілізацією зусиль, яку дає кризова ситуація.

Вгору